Saturday, October 19, 2024
Homeمخزن معلوماتمقالہ نگاری : اصول و ضوابط

مقالہ نگاری : اصول و ضوابط

از قلم محمد ایوب مصباحی مقالہ نگاری : اصول و ضوابط  قسط ہفتم

مقالہ نگاری : اصول و ضوابط 

    ۔ (٧)سکتہ(،) جسے انگریزی میں کاما کہا جاتاہے، یہ سب سے چھوٹا ٹہراو ہے۔ اور یہ جملوں یا مفردات کو باہم جوڑنے کے لیے آتاہے۔ یوں تو کتابوں میں اس کے استمال کےکئی مواقع بیان کیے گئےہیں جنھیں اکثر یاد کرنے میں الجھن ہوتی ہے اور مقالہ نگار انھیں بروقت استعمال کرنے سے چوک جاتاہے۔ اس لیے ہم سب کے ماحصل کے طور پر ایک اصلِ کلی بیان کررہے ہیں ۔

       علامتِ سکتہ اس جگہ آتی ہے جہاں ایک جملے کا دوسرے پر عطف کیا جائے اب وہ چاہے مفرد کا مفرد پر ہو۔جیسے: خالد، ناصر، حامد اور شاہد بازار گئے یہاں آپ دیکھ سکتے ہیں کہ “حامد”کا عطف”ناصر “پر اور “ناصر “کاعطف “خالد“پر ہے اور سب ایک حکم (بازارجانے) میں شریک ہیں ۔

 اسے ہم یوں بھی ذہن میں راسخ کرسکتے ہیں کہ جہاں عطف کا مقام ہو تو آخر کا ماقبل چھوڑکر سب کے درمیان میں علامت سکتہ آئے گی تو آخری لفظ ہے “شاہد”اور اس کا ماقبل ہے “حامد” ۔ اسے چھوڑکر باقی سب کے درمیان علامت سکتہ لگائی گئی اور “حامد” اور “شاہد “کے درمیان میں لفظِ عطف”اور”آیا۔

      لہذا تمام میں حرفِ عطف کے ساتھ”خالد اور ناصر اور حامد اور شاہد بازار گئے”زبان کی سلاست کو ختم کردے گا اور مضمون میں طوالت ہوگی جو ناقابلِ برداشت ہے۔ یوں ہی تمام میں بغیر حرفِ عطف”خالد، ناصر، حامد، شاہد بازار گئے” غیر مناسب ہے۔

      یوں ہی جب ایک سے زیادہ جملوں کا عطف کرنا ہو تو آخر کا ماقبل چھوڑکر سب کے درمیان علامتِ سکتہ آئے گی۔جیسے:رقیہ نے برتن دھوئے، علیشہ نے آٹا گوندھا، شبنم نے چپاتی بنائیں اور مہمانوں نے کھانا کھایا؛ اسی طرح چور گھر میں گھسا، اندر سے کچھ سامان لیا اور فرار ہوگیا۔وغیرہ۔

      ۔(٨)نیم وقفہ (؛) اس کی ضرورت اس وقت پیش آتی ہے جب سکتے سے زیادہ ٹھراو ہو۔ اس کے استعمال کے مواقع حسبِ ذیل ہیں:-

    ۔(الف) ان دو جملوں کے درمیان جو بغیرعطف کے استعمال ہوں۔جیسے:اگر خالد محنت کرے گا؛ کامیاب ہوگا۔ اور سستی کرے گا؛ تو زیاں اٹھائے گا۔ درسِ نظامی سے واقفیت رکھنے والے حضرات اسے آسانی کے لیے یوں سمجھ سکتے ہیں کہ یہ علامت شرطیہ جملے میں شرط کے بعد آتی ہے۔

     ۔(ب) ایسے ہم رتبہ لمبے فقروں کے درمیان میں آتی ہے جن کے درمیان سکتےہوں ۔جیسے:وہ بڑا عقلمند، ہنس مکھ، اور سخی تھا؛ ہم اس کی عزت کرتے تھے۔وغیرہ۔ 

      ۔(٩)تفسیریہ(:)یہ علامت سابقہ جملے کی تشریح یا تصدیق یا مقولے سے پہلے آتی ہے ۔ جیسے:کیا خوب سودا نقد ہے:اس ہاتھ دے اور اس ہاتھ لے۔حافظ ملت علیہ الرحمہ نے فرمایا:”زمین کے اوپر کام، زمین کے نیچے آرام”۔

     ۔ (١۰)تفصیلیہ(:-)یہ علامت عموما کسی اقتباس یافہرست کے بعد یا کسی ایسے جملے کے بعد لگائی جاتی ہےجس کی تفصیل میں کئی جملے آتے ہوں ۔جیسے:آپ اعلیٰ حضرت کی کسی کتاب کا کوئی اقتباس پیش کریں تو یوں کہیں گے: اعلی حضرت فاضلِ بریلوی علیہ الرحمہ فرماتے ہیں :- ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

دار العلوم گلشنِ مصطفی کے درجِ ذیل طلبا کامیاب ہوئے:- ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

میرا روزانہ کا معمول کچھ اس طرح ہے:-صبح سویرے اٹھتاہوں، نہادھوکر ناشتہ کرتا ہوں، کچھ دیر اخبار پڑھ کر ملکی حالات کا جائزہ لیتا ہوں اور پھر آفس چلاجاتاہوں۔

۔(١١)خط/ڈیش()یہ کامل وقفے سے کچھ بڑا ہوتا ہے اور یہ جملہ معترضہ کے اول وآخر میں آتاہے۔ جیسے :عدالتِ عظمی میں جج اگر مسلمان ہوتا لیکن مسلمانوں کو اپنی مسائل کی ابھی فکر کہاں_تو بابری مسجد کی جگہ رام مندر تعمیر نہ ہوتا۔ 

کتبہ  :محمد ایوب مصباحی

دار العلوم گلشنِ مصطفی بہادر، مراداباد، یوپی

 

ONLINE SHOPPING

گھر بیٹھے خریداری کرنے کا سنہرا موقع

  1. HAVELLS   
  2. AMAZON
  3. TATACliq
  4. FirstCry
  5. BangGood.com
  6. Flipkart
  7. Bigbasket
  8. AliExpress
  9. TTBazaar
afkareraza
afkarerazahttp://afkareraza.com/
جہاں میں پیغام امام احمد رضا عام کرنا ہے
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

قاری نور محمد رضوی سابو ڈانگی ضلع کشن گنج بہار on تاج الشریعہ ارباب علم و دانش کی نظر میں
محمد صلاح الدین خان مصباحی on احسن الکلام فی اصلاح العوام
حافظ محمد سلیم جمالی on فضائل نماز
محمد اشتیاق القادری on قرآن مجید کے عددی معجزے
ابو ضیا غلام رسول مہر سعدی کٹیہاری on فقہی اختلاف کے حدود و آداب
Md Faizan Reza Khan on صداے دل
SYED IQBAL AHMAD HASNI BARKATI on حضرت امام حسین کا بچپن